وبلاگ

خانه » ویپ چیست؟ آشنایی با انواع ویپ و کاربرد های آن

ویپ چیست؟ آشنایی با انواع ویپ و کاربرد های آن

ویپ چیست - ویپ اسموک سنتر

اشتراک گذاری

ویپ یا سیگار الکترونیکی چیست؟

با توجه به گذشت سال ها از معرفی نسخه های اولیه ویپ هنوز در ایران بسیاری از افراد با انواع مختلف ویپ (VAPE) آشنایی کافی ندارند. ویپ دستگاهی است که مایع مخصوصی به نام جویس (جوس ، ایجوس ، E-juice) را بخار می کند.

مدل های نخستین ویپ برای کاربرد های درمانی در اوایل قرن بیستم ساخته شد که گیاهان دارویی مخصوصی را تبخیر می کرد و بخار آن را به ریه فرد بیمار می رساند.

ویپ از سال 2004 وارد بازار های جهانی شد و از سال 2006 در سراسر اروپا فراگیر شد.

شما میتوانید مدل های برترین برند های جهانی ویپ مثل ویپرسو ، اسموک ، گیک ویپ ، اسپایر ، وپو ، یوول و سایر برند های معتبر جهانی را در اسموک سنتر مشاهده کنید.

ویپ چیست - ویپ اسموک سنتر

ساختار و اجزای تشکیل دهنده ​ ویپ

هر ویپ دارای چند قطعه اصلی و فرعی می باشد. اجزای اصلی در همه دستگاه های ویپ وجود دارند و اجزای فرعی جزء آپشن های اضافی می باشد که در برخی از دستگاه ها وجود دارد و در برخی وجود ندارد.

اجزای اصلی دستگاه ویپ

اجزای ویپ - ویپ اسموک سنتر

1.  باتری : منبع تغذیه الکتریکی دستگاه میباشد . باتری انرژی دستگاه برای تبخیر جویس را فراهم میکند. باتری های ویپ همگی قابلیت شارژ از طریق کابل USB را دارند. برخی ویپ های دارای باتری داخلی (INTERNAL) هستند. باتری های داخلی در کارخانه روی برد دستگاه تعبیه شده اند و توسط کاربر قابلیت تعویض ندارند. دسته دیگر دستگاه های ویپ دستگاه های باتری خارجی (EXTERNAL) هستند. دستگاه های باتری خارجی در بسته کارخانه باتری ندارند و باتری این دستگاه ها جداگانه به فروش می رسند. اکثر ویپ ها از باتری های مدل 18650 سرتخت پشتیبانی میکنند. این مدل باتری ها نیز قابلیت شارژ مجدد دارند و اکثرا از طریق کابل USB در دستگاه شارژ میشوند.

مزایای باتری داخلی:وزن کمتر ، عدم نیاز به تهیه باتری جداگانه

معایب باتری داخلی : عدم امکان تعویض باتری توسط کاربر در صورت خرابی ، هزینه تعمیرکار برای باز کردن دستگاه و تعویض باتری ، عدم دسترسی به باتری مخصوص دستگاه در برخی مدل ها

مزایای باتری خارجی : امکان تعویض توسط کاربر ، امکان انتخاب ظرفیت و مدل باتری توسط کاربر ، همیشه در دسترس بودن باتری های استاندارد

معایب باتری خارجی: هزینه جدا از دستگاه ، وزن بالاتر نسبت به باتری های داخلی

2. بدنه و برد : برد الکترونیکی داخل دستگاه های ویپ وجود دارد که انرژی تامین شده توسط باتری را برای انجام فرایند ویپینگ کنترل و آماده میکنند.

3 اتمایزر و کویل : اتمایزر مخزن اصلی دستگاه می باشد که عمل اصلی تبخیر جویس در اتمایزر رخ میدهد. درون اتمایزر ها قطعه ای به نام کویل وجود دارد. کویل تشکیل شده از پنبه مخصوص نسوز و المنت تبخیر کننده است. جویس درون مخزن جذب پنبه نسوز کویل میشود و هنگامی که المنت از باتری و برد دستگاه تغذیه میشود جویس درون پنبه را بخار میکند و عمل ویپینگ کامل میشود.

اجزای فرعی دستگاه ویپ

مشخصات ویپ - ویپ اسموک سنتر

دکمه فایر: دکمه ای است که اتصال و عدم اتصال انرژی باتری به کویل را کنترل می کند. برخی از دستگاه های دکمه فایر ندارند و هنگام کشیدن کاربر اتوماتیک فعال می شوند.

صفحه نمایش: صفحه نمایش اطلاعاتی از جمله وضعیت باتری ، قدرت دستگاه ، تعداد کام های استفاده شده از دستگاه و … را نمایش می دهد. معمولا دستگاه های ارزان قیمت فاقد صفحه نمایش هستند.

دکمه های تنظیم وات: دکمه هایی هستند که توسط آن کاربر میتواند قدرت دستگاه را تنظیم کرده و امکانات اضافی دستگاه را روی آن تنظیم نماید. دستگاه های ارزان قیمت فاقد تنظیمات و دکمه تنظیم بوده و معمولا روی یک قدرت همیشگی در کارخانه تنظیم میشوند. این دکمه ها در دستگاه های گرانتر لمسی می باشند.

اجزا و لوازم مصرفی ویپ

جویس: مایع مصرفی دستگاه می باشد که از گلیسرین خوراکی ، اسانس (طعم دهنده) خوراکی و مقداری نیکوتین تشکیل شده است.

جویس ها به طور کلی به دو دسته نیکوتین بالا (سالت نیکوتین) برای ترک سیگار و نیکوتین پایین (جویس معمولی) برای جایگزینی قلیان تقسیم می شوند.

کویل: فیلتر مصرفی دستگاه می باشد ، پنبه و المنت درون کویل به مرور زمان مستهلک شده و باید تعویض گردند. کویل هر دستگاه متفاوت است و هر دستگاه باید از کویل مخصوص خود استفاده کند.

انواع کویل ویپ و ساختار کویل ویپ - ویپ اسموک سنتر

باتری: انرژی باتری در حین استفاده از دستگاه کاهش می یاد و باید از طریق کابل USB  شارژ شود. عمر باتری های با کیفیت به طور میانگین معمولا بیشتر از دو سال (بسته به نوع و میزان مصرف) است و زمانی که باتری کاملا مستهلک میشود باید تعویض گردد.

باتری 18650 کیو اس او Battery QSO 18650 30A 3500mAh 2 - ویپ اسموک سنتر

انواع ویپ و کاربرد های آن

ویپ یا پاد چیست - ویپ اسموک سنتر

حالا که با ویپ و اجزای آن آشنا شدیم وقت آن است که با انواع مختلف ویپ و کاربرد های هریک آشنا شویم. ویپ ها به سه دسته کلی تقسیم می شود: 1. ویپ های معمولی 2. پاد 3. ویپ پاد

ویپ معمولی : ویپ های معمولی با جویس های نیکوتین کم استفاده میشوند و دارای حجم بخار بالایی است که اکثرا از قلیان ها بیشتر است. این ویپ ها بیشتر کاربرد تفریحی دارند و برای جایگزینی قلیان استفاده می شوند.

پاد : نوعی از ویپ هاست که با جویس های نیکوتین بالا که جویس سالت نیکوتین نام دارد استفاده می شوند. پاد ها حجم بخار کمی دارند و بخار آنها تقریبا در حد دود سیگار می باشد. پاد ها برای ترک سیگار بسیار مناسب است و معمولا برای افرادی که روزانه یک بسته سیگار یا بیشتر مصرف میکنند استفاده می شود. نیکوتین بالای استفاده شده در پاد باعث ارضای نیاز نیکوتین فرد سیگاری شده و توانایی ترک سیگار را افزایش می دهد.

ویپ پاد : دستگاه هایی هستند که هر دو قابلیت ویپ های معمولی و پاد ها را دارند. این تغییر قابلیت معمولا با تغییر کویل دستگاه اتفاق می افتد. این دستگاه ها دو مدل کویل استفاده میکنند که یک مدل آن با جویس های معمولی برای حالت تفریحی و جایگزین قلیان و مدل دیگر آن با جویس های سالت نیکوتین برای ترک و جایگزینی سیگار استفاده می شود.

مشاهده مطالب دیگر

کویل و کارتریج ویپ چیست؟
آموزش ویپ

کویل و کارتریج ویپ چیست؟

کویل چیست؟ کویل قطعه مصرفی از دستگاه های ویپ است؛ کویل ها قطعه فلزی هستند که درون آن ها پنبه

اینفوگرافی تفاوت جویس و سالت
آموزش ویپ

جویس و سالت نیکوتین چیست؟

جویس و سالت نیکوتین چیست؟ دستگاه های ویپ و پاد مایعی به نام جویس یا جویس سالت نیکوتین را بخار

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو